Protože jsem stihla přečíst, ale už ne komentovat její poslední články těsně před tím, než zrušila blog.Co bych tam napsala. Váhala jsem, jestli odkázat třeba na tenhle svůj článek. Na diskusi pod ním. Jestli znovu připomínat, jaký starosti mám s klukem taky, s jeho neobrobitelností, neschopností vstřebat školní řád, schéma, rituály, principy hodnocení úspěšnosti a neúspěšnosti… Jak zoufalá je rodičovská bezmoc vůči pocitu bezmoci dítěte, jak nesnadný je vyrovnat se s jeho způsoby vyrovnávání se s tím, že je podle školních a spolužákovských měřítek "blbej"… Nakonec jsem nenapsala nic. Ale osud, boží mlýny, náhoda tomu chtějí. Protože jinak si neumím vysvětlit, že by mě napadlo zkontrolovat sešit, co normálně nekontroluju. Jen tak jednou za čtvrt roku. Školní do češtiny. Páč je to o nervy, vždycky znovu bojuju s nutkáním ho roztrhnout vejpůl, tedy ten sešit, tedy – napřed ten sešit a pak syna…I tentokráte jsem našla červenající se změť chaotických modrých škrábanců, řádky neřádky, velikost, sklon a rozestup dle momentální nálady. Přesně tutéž, jako po celou dobu školní docházky, ve druhé třídě stejně jako ve třetí, jako ve čtvrté, jako teď v páté… Ale nad posledním úkolem jsem všechno odpustila. A strašně se smála. "Proč to chceš skenovat, mami?" ptal se synek podezřívavě. "Protože je to geniální," odpověděla jsem popravdě.Je. Měli za úkol vymyslet věty na dvojice různopádových předložkových vazeb. Před školou – před školu, za stolem – za stůl, o Karkulce – o Karkulku, na louce – na louku, na stromech – na stromy. Z toho, co vymyslel můj osobitý mladší syn, byla paní učitelka tak paf, že nakonec přehlídla v poslední větě jinak do očí bijící hrubku. Pohleďte sami:
Nevím, jak ve škole. Ale věřím, že ve skutečném životě se můj syn neztratí. Bude skvělý podnikatel. Co si určitě poradí s jakýmkoli zdánlivě neřešitelným problémem a co si pro svou firmu bude schopen lidi všech potřebných profesí najít třeba i na louce. I kdyby na ni kameny padali. :-)
Komentáře: